Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szíveslátás, vendéghányás...

Szíveslátás, vendéghányás...

fesztivál a pult mögül

2016. augusztus 26. - Szerda Úr

Egyszer volt egy csajom. Olyan suta volt, hogy a közértbe nem mertem elküldeni egyedül, mert mint utólag kiderült, az önkiszolgáló üzletek meghaladták a szellemi képességét. Persze néha nálam is megesik, hogy nem találom a biovajat, de negyvenötpercet várni a paprikák között, hátha megjelenik ott egy darab paradicsom az már túlzás. Egyszer megkértem hogy pucoljon hagymát a tatárnak, meg vegye ki a fagyasztóból bélszínt, erre látom, hogy a két kilós tömböt max fokozaton pörköli a mikróban, a hagymát meg héjastúl satírozza dörzsis szivaccsal, merhogy földes volt aztán azt mondtam neki, hogy puculja meg. Mondanom sem kell, őt sem az eszéért szerettem és bele se képzeljetek, hogy miután tönkrekúrt 2kg waggyu bélszint, mit kellett még tennie ahhoz, hogy végleg a feledés homálya eméssze el.

img_5463.JPG

A kis eszterke onnan jutott eszembe, hogy idén nyáron beálltam pár helyre pultozni, mármint ilyen fesztiválokra, sőt egy napot a Gyulánál is voltam megint, amolyan nosztalgia gyanánt, szóval még régen mikor pörgettem a shakert ezerrel, akkor ismertem meg a nem túl éles elméjű, ám domborítani annál jobban tudó kis szende szőkét.

Ugye a nyár a fesztiválok időszaka, sok régi vendéglátós áll be ideiglenesen ezekre a rendezvényekre, mert viszonylag sok pénzt lehet keresni. Csak hozzávetőlegesen, BalatonSoundon, Szigeten, Volton kb 15-20 rugó között kapnak a mezitlábas pultosok egy napra, a pultfőnökök kicsit többet, attól függően, hogy milyen bodegában van, vagy hány órát melózik. A vidéki kisfesztiválok (Orfű, Alfa, Pafe, Fezen, Strand) ennél karcsúbbak ott, 12 rugó körül jár egy napra, ami annak szellemében, hogy főállás mellett egy hosszúhétvégén 50-60 rugót meg lehet keresni azért nem szar. Mivel beütött a válság, én meg egyre több kokaint szívok, így kell a lóvé, bevállaltam párat. Na ezen dolgok tapasztalatait fogom elmesélni nektek.

Nem leszek álszent, a blog olvasói régóta egy fix kemény magból áll, szeretlek is titeket ezért. Régóta követitek az írásaimat, lejön a stílusom, lehet egy képetek arról, hogy milyen lehetek a valóságban. Én annó amikor a vendéglátást elkezdtem maga voltam az alázatosság, alázatossága. Jófej voltam, kedves, előzékeny és illemtudó. Sok posztomban taglaltam már, hogy mekkora geci is tudtam lenni, de talán amióta végleg abbahagytam a vendéglátást, ez a dolog csak fokozódott. Néha indokoltan, néha indokolatlanul. Ha ez ember nincs napi rendszerességgel, olyan közegben, hogy a munkája miatt elvárás az alázat, akkor bizony hajlamos ezt elfelejteni, pedig mikor én újfent pultba álltam, tényleg igyekeztem. Persze egy fesztivál, legyen az rock vagy elektronikus zenei, nem feltétlen azt a mulatni vágyó közösséget vonultatja fel, mint egy csillagos étteremben, így a kötőszavak legalább annyiszor szerepelhetnek az italkérésben, mint maga az ital megnevezése. 

1.jpg

BalatonSound

Számomra mindig is a Magyar fesztiválok egyik legalja volt, persze a prímet mindig a hegyalja vitte, amit nálam humorosabb elmék el is neveztek legalja fesztiválnak. Túllépve az indokolatlan, szar szóviccen, elmondom, hogy az én nézőpontomból miért is az, bár tavaly az index annyira mesterien összefoglalta, hogy muszáj beidéznem; "...ahol mindenki valaki, de igazából senki."A Sound normális embernek, annyira feszengős, hogy már szinte ifjú tinikorom diszkózásait elevenítené fel, ahol minden baszható ribanc mellett áll egy (jobb esetben) kigyúrt zsírnyakú, aki apró ideges mozdulatokkal figyeli, hogy ki hesszeli a csaját. Visszatért a lökdösődés, alfáskodás, szemmelverés és míg pár évvel ezelőtt a Sound egy hétvégére tesókká tette még azokat is, akik amúgy kibaszottul utálták egymást, most már inkább egy borsodi mészkőpincébe vájt diszkóra emlékeztet, ahová érthetetlen módon beszabadult egy túristabusznyi belga meg holland. Elgondolásom szerint mivel a mainstreem média és az szájhagyomány annyira istenítette a fesztivált, így megjelentek azok a jellemzően surmó lakótelepi, vidéki napijegyes látogatók, akik nem igazán képesek kompatibilissé válni a fesztiválhangulattal, nem képesek túllépni azon, hogy minden drága, továbbra is úgy érzik magukat, mintha otthon a sertéstelep melletti művház diszkójában lennének. Nincsenek tekintettel a másikra, az egyedüli dolog ami miatt tényleges balhéba nem mennek bele, mert fosnak, hogy levágják róluk a karszalagot. Ami nem is ritka, bár a hírekbe kevésbé kerül bele, de jómagam a nyáron legalább hat embernek intéztem el a fesztiválról való díszkíséretet kifele menet, aztán el lehet gondolkodni azon, hogy megért egy hetikarszalagot a fesztivál kezdetének napján, délután háromkor parasztkodni meg erőtfitogtatni a pultosgyerekkel. 

Azon, hogy valaki nem köszön, én már rég túltettem magam, ha nem kér, hanem csak odaböfögi, hogy sör/whisky/bacardi az sem különösebben mozgat meg. Szépen megcsinálom, kiadom, elveszem a pénzt vagy fesztiválkártyát, aztán menjen isten hírével. De, hogy Soundon, csak csicska paraszttal áldott meg a sors, akik ADJÁÁ egy vizet de gyorsan-al tudták kezdeni a kommunikációt, azt már nehezen viseltem. Rutinos vendéglátós vagyok, legtöbbet le is tudom szerelni, hogy még ők érezzék szarul magukat, de néha megesik, hogy agyukban az értelmet még hubbleteleszkópos piláccsal sem lehet megtalálni és ilyenkor felszívják magukat és nekiállnak izmozni. Ami azért szar, mert míg a legtöbb rutintalan kislány megijed, addig a tökös karakán csajok, úgy basszák pofán az ilyeneket lehetőleg a legdrágább whiskeys üveggel, hogy legyen mit kifizettetni majd a szekusok segítségével. Aztán engem sem kell félteni, olyan vagyok mint egy miniyorkie, picike nagy pofával, de ha odaharapok azt megérzik, így történt, hogy az egyik napijegyes paraszt, miután kikérte a három viszkiredbullját, majd az árat meglátva fizetni nem akarván, arról tájékoztatott, hogy a dobozokat sorban dugjam fel édesanyám redvás picsájába, ott eljátszottam a gyerekkel, hergeltem addig míg nem akart bemászni a pultba, majd a drekó tompa végének, jól irányzott hirtelen előrenyújtásával, megadásra kényszerítettem góliát barátunkat. Ekkor a végtelenül kedves biztonsági őrök (akiknek tényleg jár a pacsi, odatették magukat a fesztiválon) szépen kikísérték, majd levágták róla a szalagot. Utána egy darabig még ott arcoskodott a pult mellett a kráteres arcú, póthajas barátnője a csávesznek, de miután nekiállta a műanyagpoharakat bedobálni a pultba, a szekusok szívélyesen kikísérték őt is. Tudjátok, jók a programok, csak sok itt a köcsög. Az pedig, hogy néhány partikurva megkérdezi, hogy mire hívom meg, instant azzal jár, hogy 4cl helyett 2 megy a bacardiból a mojitójukba. Hát meg a kurva anyátok, itt engem szokás meghívni. 

img_5453.JPG

Vidéki rockfesztiválok

Itt egy fokkal jobb volt a felvásárló erő, de agyatlan zergék itt is voltak, nem kevesen. Ugye alapból rocker/metál vonulaton futnak ezek a rendezvények, így a talpig bőr, bakancsos metálos hínárhajaktól, a hippiskedő kislányokig, a negyvenes melós ősrockerekig mindenki megtalálható volt. Itt érdekes módon a fiatalok voltak faszkalapok, azt hitték, hogy most, hogy eljöttek fesztiválozni, majd a pultosok jól fényesre fogják nyalni a töküket, hát tévedtek, főleg azok akik az én soromba álltak be. Az egyik csávó például berendelt tizenöt kisjégert, majd mikor elmagyaráztam neki, hogy na az nincs, meg úgy kicsit sem szolgálunk fel, akkor átment hepciásba, aztán nekiállta kiszórni a zsebéből az összegyűrt húszezreseket, hogy neki van pénze, és azért vagyok itt, hogy kiszolgáljam, úgyhogy jobban tenném ha nem piszkálnám, mert nem tudhatom, hogy kinek a gecijéből sarjadt, így adjam amit kért. Ágikát, kedvenc társamat hívtam segítségül, karakán, nagyszájú és kreatív, már ami a vendég megszopatását illeti, így odahívta, hogy hajoljon közelebb, majd lehajolva a pultra, szép belátást engedve a dekoltázsba, addig ütötte a csávó fejét a putlhoz amíg közös nevezőre jutottunk pia ügyben, pedig elég sokáig akarta a jégert, de végülis jó lett az unicum szilva is, de a nézeteltérés miatt nem tizenöt hanem húsz lett kérve, kiengesztelvén Ágikát és engem. Az ilyen akciók, amúgy demonstrációnak is tökéletesen megállják a helyüket, mert a utána mindenki olyan kedvesen és tisztelettudóan tudott kérni, hogy még a lesz szócskát sem hallottam aznap. Persze azért futottak még, valamelyik ilyen fesztiválon, egyik este tántorog egy csóka, alacsony alkat, erős vállak, lord-os poló, értelem nélküli tekintet. Egész este azt csinálta, hogy kért három sört, meg két unicumot, ebből elvett a pultról egy sört, a többit meg otthagyta. Fél óra múlva megint visszajött és folytatta ugyanezt. Megcsinálta vagy 10x, hiába kérdeztem tőle, hogy ott van még az első azt se itta meg, de csak az asztalt ütögette és egyre inkább klingon nyelven folytatta a diskurzust. Mikor a másik pultosgyerek már megunta, hogy baszakszik, szólt nekem, hogy vegyem kezelésbe, de azért hülye nem vagyok, csak akkor állok bele egy streetfightba, ha nyerek is, ez a csávó meg ránézésre gyerekkora óta ekét húz, két ökör helyett, hiába részeg csak egyszer találjon el, nekem meszeltek, így kénytelen voltam szofisztikáltabb módszerekkel, beleönteni még három unicumot, mintha meghívnám rá, na az megtette a hatását, másfél percen belül, 3 unicumot lehúzni, még a gyakorlott magyar parasztgyomornak se egyszerű, főleg ha elő van már locsolva, így a csávó kicsit lehiggadt, de miután fél óra múlva lehányta a kedvenc lordos pólóját, visszajött arcoskodni. Elemezve a csávó mozgását szinusz-koszinuszban, úgy éreztem, hogy ha attackra kerül a sor, már talán helyt állok, így kimentem hozzá, barátilag, hogy ugyan már minek a balhé, inkább igyon egy sört, aztán táncoljon a többiekkel, ami egy darabig megint lenyugtatta, de most meg a tánctéren a picsájukat szellőztető kisribancok alá nyúlkált. Ezt mondjuk úgy nagyjából mindenki csinálta, úgyhogy egy darabig szatírkodhatott, lévén a részeg kislányok napszemcsiben, alapnak érezték, hogy valaki turkál az xs-es hello kittis tangában, nem is nagyon vágták, hogy ki az, csak túl feltűnő ne legyen, mégse nézzék már ribancnak őket. Ősrocker barátunk persze itt sem érezte a határvonalat, úgyhogy a Tibi atyás pultosokkal, akik aznapra munkában immáron megfáradva, kiengedték kicsit a gőzt, egy másik pultnál, összetűzésbe keveredtek. Az egyik bimbóvillantós atlétát viselő, amúgy tök ropi csávót találta be, aki nekiállt izmozni, ami viszont eléggé kár volt, mert egy pofontól meghanyatlott, erre viszont már ugrottak a biztonságiak, akik karszalag levágással kezdve kíséretet adtak elő, öreg barátunknak. 

A vidéki fesztiváloknak amúgy jellegzetesen problémája, hogy az emberek nem képesek elfogadni azt, hogy a választék nem világszínvonalú, hanem megegyezik egy átlag kocsma, átlag röviditalkészletével. Ha valami nincs az itallapon, akkor megkérdezik, hogy tényleg nincs, majd ha rávágod, hogy igen, tényleg nincs, akkor a következő kérdésük az, hogy miért. Én bele tudok menni, a sör és likőrgyárak terjesztési fázisaiba, abba is, hogy egy a pepsi milyen feltételekkel áll be szponzornak valami mögé, de ha a té. vásárlónak ebből csak az jön le, hogy nincs jéger, pedig ő azt akart inni, akkor én azzal nem tudok mit csinálni.

img_5531.JPG

Sziget

Az előző bekezdéshez hozzávágva; Gerendaiék bekaphatják, mert oké, hogy leszerződtek az öreg zsidó piroskeresztes nedűjét gyártó céggel, aminek pont versenytársa vodkás cég, aminek azonos a neve a szar bármixerképzés fellegvárával, de pechünkre pont ő forgalmazza a jégert. Ez van, túl kell lépni és megkeresni azt a pár maszek pultot, ahol van jéger. 

A Szigetet amúgy viszonylag rövidre zárnám azzal, hogy olyan fellépők meghívása mint a Rihanna, meg a Dévid Getta, olyan napijegyes surmók tömkelegét eredményezi, hogy kicsit Sound utánérzése volt az embernek, mert oké, én elhiszem, hogy világsztárok ezek mindketten, de az island of freedom tényleg békés multikulti közösségét szétbarmolni a sok vidéki suttyóval azért szerintem erős kapufa és bár tény, hogy a fesztiválszervezés első sorban üzlet, de szerintem érdemesebb ezt kicsit tematikusabban kezelni. A Magic Mirror ami szerény véleményem szerint, az egyik legjobb éjszakai partit adó helyszín, kibővíteni, mert egyszerűen kicsi a helyszín a sok érdeklődőre. 

Külön érdekesség még, hogy régebben a külföldiek egész korrektek voltak, most már náluk se nagyon dívik köszönni, alkudoznak a piaárakon, a belga csajok meg rá vannak cuppanva arra, hogy ha villantanak egy csöcsöt akkor kapnak ingyen egy sört, kezd gáz lenni. Egész meglepő módon a német nációval volt a legkevesebb probléma, amit erős balatoni múltam miatt, el se akartam hinni, pedig aztán tényleg. 

Előkészületek

Viszonylag sok fesztivállal foglalkozó blogot, meg fórumot olvastam át és teljesen meglepődtem azon, hogy sehol nem említik a fesztiválnyitás szervezetlenségeit. Még egy olyan, európa szerte híres fesztivál mint a sziget, is szenved attól, hogy az első napokban, a pultokba alig akar megérkezni az ital. Ez nem elszigetelt jelenség, valamiért a logisztika mint olyan, távol esik a fesztiválszervező emberektől, így nem ritka, ha az első két napon, csak hiányos árukészlettel, jég és gyümölcsök nélkül nyitnak ki pultok. Kedvencem a Fezenen volt, amikor első nap már nagyban csápolt a Children of Bodom, az egyik fő headliner, de az én pultom még csak akkor kapta meg a sört és a rövideket. Halálgáz. Vidéki fesztiválokon, a váltópénz folyamatos hiánya eget rengető. 

Beszélgessünk a borravalóról, ami legyen fesztiválkártyás, vagy kápés rendezvény, sosem jut el a pultosokig. Egykét helyen pultfőnök voltam, így a koordinátorokkal, való beszélgetésben az volt a lényeg, hogy a standpapírunk alapján szolgáló napi forgalmunk legalább 15%-nak meg kell lennie pluszban. Ha ez nincs, akkor gyanakvás lesz. Ugye fesztiválkártyás rendszerben nincs para, pontosan nyomon lehet követni mindent, nade a kápé. Én viszonylag jó pultosnak számítok, ezért eleve 30-40%-os borravalóval tudtam számolni, hiába a sok geciség, meg a verekedések, tőlem a legtöbben megkapták a tiszteletet, ha pedig vevők voltak rá, akkor a humort és a show-t is. Ezzel szemben volt egy kisribanc a pultomban, akit csak misz mélytoroknak hívtunk, mert első nap azzal kezdte, hogy ő 25cm alatt nem áll szóba faszival, eddig 36cm volt a rekord amit be tudott nyelni tövig. Nem tudom milyen indíttatásból mondta, mert én hozzá se szóltam, de rövidre zártuk azzal, hogy nekem akad egy bő 10 centim, szóval ezzel egyenes arányban álljon a kommunikációnk. Ő nem értette, de a többiekkel fetrengtünk a röhögéstől. A baj csak az volt vele, hogy nem csak faszban szerette a nagyot, hanem lóvéban is, így nyúlt mint az állat. A legszarabb dolog, amikor tudod, hogy egy rangban veled álló, lopja a kasszát, de bizonyítani nem tudod. Így halál felesleges szólni a pultfőnöknek, koordinátornak, mert csak balhé lesz belőle, de bűnhödni pont a bűnös nem fog. Itt csak egy dolgot lehet csinálni, éles szemmel járni és dolgozni, ha pedig bizonyítóerejű dolgot látunk, azonnal szólni. Ez amúgy annak tükrében szar dolog, hogy én tényleg hoztam a jó borravalót, jófej stílusom, meg a bármixeres show elemek viszonylag nagy közönséget mulattatnak, így hiába jött össze nekem egy este 70-100 rugó jatt, ha a pultunk összesen csak 60ezer plusszot tudott felmutatni. Én direkt nem nyúltam, ha akarom meg tudom oldani úgy, hogy senki ne vegye észre, egyedül ha ismerősök jöttek, ők kaptak masszívabb longdrinkeket, vagy éppen nagyobb végösszegnél, barátibb elszámolást. Utólag, ha jobban belegondolok, bármelyik nap megcsinálhattam volna, hogy odahívok ismerőst, akinek ötösből, húszasba adok vissza, és a borravalóm mellett még nem is lett volna feltűnő a hiány, de most már úgy vagyok, hogy aprópénzért, nem kockáztatom meg, hogy rosszul aludjak. Kicsiben becsületes vagyok, hogy változik a világ, ahogy öregszünk... 

Pisi-kaki

Nem egy hálás téma és az emberek érthető okokból, nem is szívesen beszélnek róla. A nagy fesztiváloknak rossz velejárója a mobilvécéztetés. Hatalmas előrelépést jelentett, hogy 8-10 évvel ezelőtt a mobilpiszoárok elterjedtek szélesebb körben is, azóta a faszingerek, nem hugyoznak minden sarokba (fasztnem..), toi-toi vagy igényesebb fesztiválok esetén, a konténertoalettek előtti sor ettől még kardinálisan nem csökken. Kénytelen, kelletlen találkozhatunk olyan sötétebb, fás, füves, bokros területekkel, amit az emberek előszeretettel néznek wc-nek. Nem vagyok a szabadban szarás élharcos ellenzője, én aztán megértem ha hív a szükség, de legalább próbáljunk meg nem annyira prolik lenni, hogy mondjuk olyan helyre ürítjük a beleinket, ahol esetleg mászkálhatnak, vagy neadjisten kaját sütnek. 

Volt is pont egy vicces sztori, az egyik vendéglátós kamion mögött cigizek a pultfőnökasszonnyal, mögöttünk kivilágítatlan dzsindzsás, így ahogy a kamionnak támaszkodunk, nem is látszódunk, vörös kis jócsaj ólálkodik be a rengetegbe, azokból a megfontolt mozdulatokból bazmeg a spektrum egy éves dokfilmre való vágóanyagot összerakhatott volna, tolja le a gatyát, guggol ezerrel, meg pisszeg. Kérdezem a Katát, hogy megszivassam? Röhög, hogy jóhogy. Telón fel a zseblámpafunkciót, mintha fotóznék és odaszóltam, hogy csííííííz. Erre a csaj ugrik fel és látom, ahogy a kuladarab esik bele a picsa alját kilátszató naciba. És ez csak egy volt a sok közül. És nagy átlagban csajok. Tanulság? Étkezz egészségesen bazmeg és intézd el a napi szükségleteidet reggel, mint minden normális ember, te féreg! 

img_2798.JPG

Kúrás

Teljesen egyértelmű, hogy egy olyan fesztiválon, ahol akár félmillió ember is megfordulhat egy hét alatt, az emberek akarnak kúrni. Én mondjuk az a típus vagyok, akinek nincs gondja a potenciájával, de egy retkes toi-toiban tuti nem állna fel. Azt pedig végképp nem tudom, s akarom elképzelni, hogy milyen higiéniai kódex szerint él az a csaj, aki gond nélkül bemegy szopni/dugni vadidegennel egy toi-toiba. Mi a Ágikával amúgy azt csináltuk, hogy egy-egy duplaunicum szilváért beengedtünk párokat negyed órára, a söntésbe, oké szabad ég az is, meg söröshordókon dugni se feltétlen nagy dolog, de azért egy fokkal meghittebb. 

img_2834.JPG

Drogok

Soundon tök általános volt, hogy mindenféle ekihuszár a pultosokon kereste a kábszit. Mikor már a sokadikat küldtük el, hogy takarodjon mielőtt ki nem baszatjuk, ténylegesen elhittük, hogy az emberek annyira sötétek, hogy elhiszik azt, hogy a pultosok árulják a drogot. A konstans fűszag pedig egy fesztiválozót sem lep már meg, hosszú évek óta. Mindenesetre jobb ha tőlem tudjátok, ha mi pultosok látjuk rajtatok, hogy drogos férgek vagytok, le lesztek húzva mint az atom. Még akkor is, ha mi ebből egy forint hasznot sem látunk.

Továbbá rendkívül meglepő dolog volt számomra, hogy valamelyik rockfeszt alatt odajött a pultomhoz egy ismert magyar bandának a gitárosa, eldicsekedett azzal, hogy tonimontatna elmehet a picsába, mert ők épp az előbb überelték az ikonikus jelenetét, de már whiskey-t se akar inni, mert megivott vagy három litert, csak egy vizet kér, amire hívjam meg, mert nincs nála pénz, közben meg szipogott ezerrel. Aztán olyan sódert előadott egy egyedül odatévedő kis metálribinek, hogy a nyolcvanas évek harisnyás dajerolthajú metálistenek is megirigyelték volna, majd a csaj élete nagy lehetőségének ígérkező ajánlatra, elindult karonfogva a backstage felé a szipogó barátunkkal. Egy óra múlva meg ott sírdogált egyedül az egyik toi-toi mellett. Nem tudom mi történhetett, nem is érdekel, de hány megerőszakolt, bedrogozott csaj sztorija kell még nektek ahhoz, hogy tanuljatok a backstage-es privát partykból?

img_5458.JPG

fesztivál második napján, este 7 után

Összegzés 

A hazai fesztiválélet, teljes mértékben kicsiny leképződése országunk erkölcsének és moráljának. A legtöbbet dolgozó mezitlábas melósok(színpadépítők, pultosok, ruhatárasok, jegyszedők) keresik a legkevesebbet, a koordinátor és középvezetői szint, nem ért semmihez és baszik is az egészre, ha hiány van azt keményen leverik a rabszolgákon, de a pluszt (borravalót) elvárják és el is számoltatják. Személyzeti italnak kaptunk másfélliteres ásványvizeket, de mivel második napra elfogytak a szódák, ezért azokból csináltuk a fröccsöket. Tizenkét óra mellett egy energiaitalt nem ihattál, mert teljes áron felszámolták neked. Persze ha nem simliztél. De érted ez elég sokatmondó dolog, miközben egy 5-6 főt felvonultató pult egy éjszaka csinál 1-1,2 millás forgalmat. És kapnak rá egy zsugor vizet, hogy legyen mit inniuk.

Nem szokásom és a jövőben sem lesz világmegváltó következtetéseket levonni, vonok én le eleget abban a polgármesteri hivatalban ahol dolgozok de, hogy amíg a piaci alapon, fesztivált szervező emberek nem képesek teljességben átlátni és igazgatni azt amit csinálnak, a dolgozók ugyanúgy le vannak húzva, a középvezetők pedig ugyanúgy elteszik a csúszópénzeket bizonyos dolgokért, addig ebben az országban semmi nem fog megváltozni, lehet nekünk bármilyen miniszterünk.  

2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vendeghanyas.blog.hu/api/trackback/id/tr4911651382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Verucska 2016.08.26. 18:11:23

ez mind annyira igaz!!!!! a sziget nekem tetszett melóstul mindenestül.
a saját lakattal ellátott toitoinkat adtuk pénzért, állt a sor de kivárták 300ft-ért, volt villany, wc papír és kézmosót is csináltunk a kibaszott zsugor vizből amit adtak az életben maradáshoz, de jövő nyáron dolgozzunk már egy pultban, baszki :D :D

Willkommenskultur 2016.08.27. 09:43:08

Jó írás, tök vicces. Kicsi nosztalgia régen én is pultoztam, de már vendégnek se megyek el, legalábbis nagyfesztre.

asdkasjbdaksjdbasd 2016.08.27. 10:12:02

Tudod kisbarátom, azoknak az embereknek a nagy része, aki kimegy egy fesztiválva, egész évben arra gyűjt, hogy ezt megtehesse és egy hét alatt kiengedhesse a gőzt és végre eltávolodhasson a mindennapok problémájától. Az egy év alatt ügyfélszolgálatosként végighallgat napi 15 olyan faszkalapot, mint te kedves "cikkíró", a másik orvosként kiszolgál naponta 10 olyan barmot mint te és még sorolhatnám, hogy melyik fesztiválozónak, milyen faszfejeket kell elviselnie évi 51 héten keresztül.

Aztán elmennek fesztiválozni, hogy megérdemelten kifújják magukat és a pultban olyan majomfaszok állnak, mint amilyen te is vagy. Ilyen életunt köcsögök, akik a 8 hetes fesztiválszezon alatt is olyan mélyparasztokká válnak, hogy képtelenek normálisan ellátni a munkájukat. Igaz, hogy akiket pocskodiázol te barom, 51 héten keresztül állják a magadfajták sarát, neked már 1 hét is sok abból, HOGY NORMÁLISAN TÖRŐDJ AZ EMBEREKKEL.

Szerintem ideje lenne munkát váltanod és elmenni az agráriumba, ahol nem kell találkoznod senkivel, hanem egész nap túrhatod a földet és megszabadulhatsz azoktól az emberektől, akik részegen annyira visszataszítóak és embergyűlölőek max, mint amennyire te alapból vagy....

Izo 2016.08.27. 10:39:54

@asdkasjbdaksjdbasd: és ha visszaadja a bunkóságot, attól megnyugszik?

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 10:46:59

Hogy te mekkora parasztnak látszol...remélem egyszer összeakadok veled egy pultban és megpróbálsz leoltani/lehúzni/beszólni/átverni a piával...az tuti, hogy nem rakod zsebre amit én kínálok majd. És nem foglak kirántani a pultból, bár van olyan ismerősöm aki ezt már megtette nemegyszer a magukról nagyot gondoló pultossal...én szerintem csak simán kirugatlak, egyszercsak a főnököd hátra fog hívni, hogy pakoljál, levágják a karszalagod rólad is és örülhetsz ha megkapod a fizudat, bár bunkó pultosokon még mocsok részegen sem szoktam kiakadni...

Egy szó mint száz, azt hiszem, hogy felesleges felhúzni magam egy primitív, sértett kis pultos fröcsögésén (ez felháborító DE egyébként csak frusztrációd miatt vetíted ki), hiszen amíg én a barátaimmal bulizok és kifizetünk egy kört a túlárazott, elcsalt koktéljaidért, az máris több pénz lesz mint amit te hazaviszel. Mi bulizunk, te meg duzzogva szolgálhatod ki azt akinek pénze van. Nem is kell téged büntetni, büntet téged az élet eleget. :D Pacekra megméred az embereket, miközben te jóval a béka segge alatt fetrengsz a híg fosban.

Tudom nehéz elfogadni, hogy több ember fölötted áll(kb. mindenki akit kiszolgálsz, plusz a felettesid), de a forradalmakat nem a pultban álló, szerencsétlen, mitugrálsz mixerek írják - még akkor sem ha tudtak regisztrálni a blog pont hura - hanem azok akik a pénzt adják a kis kezecskédbe, legyen az a főnököd vagy a vendég.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 10:50:06

@asdkasjbdaksjdbasd: :D akkor nem csak engem háborított fel a pökhendi szövege...jól van. :D

bloghuss 2016.08.27. 10:51:09

pont az a fajta proli, mint akikről ír.

t74 2016.08.27. 10:59:37

@asdkasjbdaksjdbasd: A "majomfaszok" nagyon király kifejezés, köszi.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 10:59:43

@bloghuss: egyébként ilyen bejegyzések vannak a facebookján: "Az van, hogy tök elfelejtettem az egészet, totál bebaszva toltam le a hétvégét a szigeten, szóval ezer bocs.
Ha lenne egy blogtalálkozó a közeljövőben, ahhoz mit szólnátok? Lenne egy kis kárpótlás aji, beszélgetés, egymás lehányása, meg sztorizgatás.
Lenne érdeklődő, vagy egyedül kóvályognék bebaszva mint általában máskor?!"

savanyu_bableves 2016.08.27. 11:05:03

@asdkasjbdaksjdbasd: szerintem nem a cikkiro a seggfej, hanem Te "baratom".

Kurva jo iras, tenyleg ilyenek az emberek.

t74 2016.08.27. 11:07:22

Hosszú ideje nem járok már fesztiválokra, de amikor még megtettem, már akkor is felháborított, hogy mit képzel magáról némelyik vendéglátóipari egység alkalmazottja vagy némelyik vendég. Mindenesetre aki ezt a cikket kitalálta és megírta, azt közelebbről kellene megismertetni a karóbahúzó Vlad Tepes munkásságával. A karón aztán rángatózhatna majd, ezzel is nagy örömet okozva a fesztiválok közönségének.

zuhanorepulesss 2016.08.27. 11:11:20

Az, hogy részegekkel, bunkókkal, agresszívekkel ki-ki milyen módon bánik, saját vérmérséklete szerint, az az Ő dolga, ha ezt adott helyen megengedik, elnézik, eltűrik neki.
Ne feledjük, minden második cikk arról szól, Magyarorzágon vendéglátósból erős hiány van, akinek tapasztalata/esze/lehetősége van, már külföldön dolgozik, nekünk meg marad az, akinek ezek közül egyik sincs.
Az, hogy az okoz neki örömöt, hogy elcsal 2 cent Bacardit a fél-vagy teljesen részeg vendég italából, az kritikán aluli.
S hogy erre még büszke is, hátttt...Nem vagyunk egyformák.

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 11:14:13

@asdkasjbdaksjdbasd:
szóval ha te 51 hetet szopsz a munkahelyeden, vagy otthon akkor felhatalmazva érzed magad, hogy egy hétig parasztkodj. gratula ;)

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 11:15:34

@Mr. TrúLáv:
látom a lényeg benned is megragadt, azt a részt véletlen se fogd fel, hogy aki normális az átlagon felüli kiszolgálást kap.
a hozzád hasonló faszokat szoktam megalázni a családjuk, barátaik, csajuk előtt.

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 11:16:06

@Mr.Verucska:
beszéljünk össsze, adná végre egy közös meló :D

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 11:17:06

@Szerda Úr: Szóval ha te ugyanúgy köcsög parasztként viselkedsz a pulton onnan mint ahogy a pulton innen az fesztiválozók, azt lehet? Az menő? Azért annyira nem nagy a pofád, hogy névvel, fényképpel kitedd magad ide. Az lenne menő!

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 11:21:58

@Mr. TrúLáv:
nézd, ebben az írásban még a sorok között sem kell olvasni, egyértelmű a recept. aki bunkó faszként, lekezelően viselkedik akár velem, akár valamelyik beosztottammal, annak meg lesz a reakciója. nem kell engem tisztelni, köszönni se, kérni se, elég ha emberként tudsz viselkedni a pultnál. akkor se átbaszva, se megverve nem leszel, sem parasztkodni nem fog veled senki. ha ez nem jön le a cikkből, az a te bajod.

a blog aktív olvasói meg ismerhetnek ki vagyok, azért mert te idejöttél az index címlap miatt, amit nem én kértem, igazán nem az én hibám. de látod a te kommented az élő példa, hogy az ember nem megismerni akarja a sztorikat, magyarázatot találni a miértekre, hanem egyből izmozik.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 11:22:04

@Szerda Úr: Tudod kislány, én mindig kiváló kiszolgálást kapok, meg is adom érte 10-20%-ot. Engem biztos nem tudsz megalázni. De ha mégis megpróbálnád, mint mondottam, pakolnál és mehetnél haza blogot írni, hogy egy faszkalap vendég kirugatott...és akkor nem is lenne pénzed kokainra. Remélem találkozunk...tényleg kéne egy fénykép rólad, hogy megismerjelek legközelebb.

savanyu_bableves 2016.08.27. 11:22:31

Aki azt hiszi mert vett egy napijegyet X összegert, es ezaltal Ö kiraly, mert Ö vett egy jegyet, az megrekedt egy szinten. Nem a cikkirot vedem (nem ismerem), de ahogy leirja a TirpakJozsikat, Apuci fiacskajat, akinek a fejet a pultba verte egy NÖ (erted, apuci fiat), annyira atjon az erzes, hogy a vilag ilyen emberekkel van tele, akik nem kaptak rendes nevelest, hogyan kell banni es kommunikalni egy kiszolgalo szemelyzettel, aki nem azert van ott, hogy a szaros seggeteket kinyalja!!!!

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2016.08.27. 11:23:29

Szóval csak azokkal vagy nagypofájú akit ránézésre le tudnál ütni. Kemény vagy!!

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 11:28:08

@Mr. TrúLáv:
engem nem tudsz kirúgatni, mert nincs honnan. de látom továbbra sem jött át a lényeg, így hagylak téged a naiv kis elképzelésedben. puszika

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 11:29:58

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
nem, mindenkivel nagypofájú vagyok, de egy felspanoltan spicces, láthatóan agresszív emberhez nem feltétlen megyek oda verekedni. amúgy meg korrekt is voltam vele

bonfred 2016.08.27. 11:43:14

"A hazai fesztiválélet, teljes mértékben kicsiny leképződése országunk erkölcsének és moráljának"
Pontosan, ezzel az írással együtt.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 11:44:09

@Szerda Úr: @Szerda Úr: Kedves Péntek úr! Csütörtököt mondtál már a cikkedben...arra vagy nagy, hogy részeg, szétcsapott embereket alázhatsz/verhetsz át/kidobatod őket, aztán kéjesen blogolsz róla...az nem nagy dolog, menj végig Gozsduban szombatról vasárnapra virradóra ott annyi magatehetetlen, szerencsétlen részeget alázhatsz meg az utcán amennyit nem szégyelsz, még pultba se kell beállni. Aztán lehet jönni ide blogolni, hogy mekkora nagy arc voltál. Ki izmozik itt? Csak úgy látszik, hogy olyan embereket nem tudsz/tudnál megfingatni akik a kábulás leple alatt valakik. Nehogy legyen olyan majd, hogy miattad veszik elő az egész boltot mert benézted, hogy kivel arcoskodtál. A cikked felháborító, ezt úgy mondom, hogy pultoztam nem keveset és még a legdurvább arcokat is simán puszipajtásokká tettem, igaz, hogy a saját pultomban áltam kisegítve az alkalmazottaimat. Mások vagyunk biztos. De az tuti, hogy ha mint alkalmazottam átbaszod a vendégeimet, modoroskodsz velük, bunkó vagy és fölényes, mehetnél haza, még akkor is ha úszik a pult, akkor majd beállok én és a többiek látják, hogy hogyan kell viselkedni a pultban. Ez a különbség köztünk. Nekem már nem kell beállni a pultba, soha többet, mert sikerült visszájára fordítanom a legtaplóbb vendéget és ezt elvártam az alkalmazottaimtól is. Hoppá-hoppá, 2 év alatt állati jó lett a forgalom, törzsvendégek százai(nem egy a tapló parasztokból, akiknek éppen valami gondjuk volt és a sok pia és drogok hatására elöjött belőlük valami amit két perc alatt meg lehetett oldani, vagy egy sörrel, piával, vagy egy szál cigivel). De te ezt nem érted meg. Nem is baj. De ameddig te otthon vakarod a faszod és blogolsz, én elmegyek bőröndöt venni a nyaraláshoz, mert az tavalyi egyszerűen elhasználódott. Csak megjegyzem itt, hogy ezek az új, üvegszálas, könnyű böröndök nem bírják a strapát, ha nem pakolod tele.

furious ewok 2016.08.27. 11:45:55

Az a nagy helyzet hogy ez az ország tele van suttyókkal, akiket otthon nem tanítottak meg viselkedni, és egy fesztiválon még azt a kis szociális önkontrollt is elveszítik két macifröccs után, amit összekapartak addigi életük során. Örülök hogy a cikkíró van olyan helyzetben hogy megfingathatja ezeket az előembereket, akik egyébként nem csak fesztiválokon, de strandon, buszon, külföldön... mindenhol ott vannak. Tényleg annyin múlik a dolog, hogy bepiálva is köszönsz, meg kérsz és nem követelsz, nem keresed direkt a balhét, még jattolni sem kell és megkapod a normális kiszolgálást. Aki meg seggel áll a pulthoz az mégis mit vár?

Jó cikk volt, köszi.

Willkommenskultur 2016.08.27. 11:56:10

@furious ewok: Nem mintha nem lenne tele minde külföldi feszt is köcsögökkel. Vagy magyar feszt külföldi köcsögökkel. Meg magyarokkal, persze.

A fesztivál az olyan dolog, hogy sok a köcsög. Aki ezt nem bírja ne menjen oda. Se dolgozni, se vendégnek. Nem igaz, hogy a személyzetnek mindent le kell nyelni, nyugodtan elküldhetik a kedves vendéget a faszba. A vendég meg választhat egy fesztiválon 100 pultos közül, de a bunkókat senki sem bírja igazán.

Amilyen az adjonisten....

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 11:56:15

@Mr. TrúLáv:
pitiánernek tartom, hogy teljesen ismeretlenül magad alá helyezel, azért mert te már összelapátoltál annyi pénzt amennyi biztosít számodra egyfajta egzisztenciát. miből gondolod, hogy én nem?
két dolgot szajkózol az első kommented óta, az pedig nem más, hogy részeg vendégeket lehúzok, holott a poszt ezen picit túlmutat. az, hogy a közel 3000 szavas szösszenetből téged csak ez fog meg, az továbbra sem az én bajom, mert egyszerűen nem érted meg, hogy ezen dolgok legtöbbje saját munkatársaim, alkalmazottaim, jómagam megvédése, továbbá a fesztiválok házirendje szerinti eljárás. de te csak vegyél magadnak üvegszálás bőröndöt, aztán a stílusod miatt ne csodálkozz, ha bele van rejszolva a kajádba. hozzáteszem én nem tennék ilyet, még veled sem.

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 12:04:19

@Szerda Úr: El vagy tévedve. Már a neved is mutatja, hogy egy olyan nevet válaszottál vendéglátósként, ami majdnem halott forgalom szempontkából. Ide kívánkozik egy idézet: "Az a tény kedves kuzin, hogy a mi kis kópénk Tangónak hívja magát a szamba országában, rögtön megvilágosítja számunkra, hogy mekkora nagy barom."

De lépjünk tovább. Amíg te lecsalsz két centet, addig én adok(adtam) bele még 4-et...mert túl tudtam lépni az embereken és gyors, békés megoldásokat választottam. Cserébe a portaszolgálatosaimat sem kellett ugráltatni és már a beengedésnél békesek voltak. Én sem kellett idegeskedjek, inkább megoldottam a porblémát, egy jó szóval, vagy valamivel ami csekély ahhoz képest, ha jelenetet rendeznek a pultoban...igazából csak annyit akarok mondani, hogy kapd be.

Irbisz 2016.08.27. 12:41:06

@Mr. TrúLáv:
Hihetetlenől pitianer alaknak tünsz, de ennel nagyobb baj, hogy a nem tul magas szellemi kepessegeket kivano poszt ertelmezese meghaladta a felfogokepessegedet.

egyebkent meg mint fentebb valaki jol megfogalmazta "A fesztivál az olyan dolog, hogy sok a köcsög. Aki ezt nem bírja ne menjen oda. Se dolgozni, se vendégnek. Nem igaz, hogy a személyzetnek mindent le kell nyelni, nyugodtan elküldhetik a kedves vendéget a faszba. A vendég meg választhat egy fesztiválon 100 pultos közül, de a bunkókat senki sem bírja igazán.

Amilyen az adjonisten.... "

Egyebkent is az orszag tele bunko nagyarcu surmokkal, akik raadasul a fesztivalon letszamban felülreprezentaltak a populaciohoz kepest, szoval a nepneveles ilyen modja ugyan eleg kis siekressegü, de erthetö, akkor is ha te mint erintett joggal haborogsz :)

Drago Brutic1 2016.08.27. 12:49:19

Végig röhögtem minden során. Zseniális. Gyanús vagy nekem, Szerda úr, nem író vagy inkább? De ha ex-pultos vagy tényleg, akkor gratulálok, fasza a stílusod.

Jóska Pista 2016.08.27. 13:04:18

Mikor a suttyó vendég találkozik a paraszt vendéglátóssal :)

Willkommenskultur 2016.08.27. 13:53:21

Egyébként aki részegen paraszt, az a lelke mélyén józanul is az. Én is párszor berúgtam életemben (nem vk rá büszke), de nem lettem ettől agresszív.

És ráadásul még buta is, aki szívózik a vedéglátósokkal. Naná hogy le fogják húzni, kiröhögik, mégis mi a faszt várt? Az autószerelője is ugyanezt fogja csinálni, ha nekiáll vele okoskodni.
A nagy titok az hogy mosolyogj a pultosra, pincérre (kemény meló az), és jattolj ahogy illik. Tuti jól fogod magad érezni utána.

savrola 2016.08.27. 14:01:42

@Mr. TrúLáv: "nézd, ebben az írásban még a sorok között sem kell olvasni, egyértelmű a recept. aki bunkó faszként, lekezelően viselkedik akár velem, akár valamelyik beosztottammal, annak meg lesz a reakciója. nem kell engem tisztelni, köszönni se, kérni se, elég ha emberként tudsz viselkedni a pultnál. akkor se átbaszva, se megverve nem leszel, sem parasztkodni nem fog veled senki. ha ez nem jön le a cikkből, az a te bajod. " Ennek melyik része nem volt érthető? Miért vagy ilyen korlátolt, hogy minden áron azt akarod belelátni, hogy Szerda úr válogatás nélkül mindenkivel bunkó és mindenkit lehúz?

Gabor4554 2016.08.27. 14:29:47

Vizezik a vodkát vagy eleve vizet öntenek hogy semmi alkoholt nem éreztem az italban? Hogy lehet ezellen védekezni?

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 14:55:22

@Gabor4554:
nemtudom, én spec fesztiválon nem találkoztam olyan kollégával aki vizezte volna, de ettől független el tudom képzelni, hogy találkoztál a jelenséggel.
ha longdrinket kérsz, kérj egy fél littyós, palackos üccsit, 4cl vodkát(vagy amit innál) külön meg egy nagyobb poharat és öntsd össze te. úgy tuti nem leszel átkúrva.

pityke8 2016.08.27. 14:58:55

@Gabor4554: Mondjuk úgy, hogy külön kéred.

pityke8 2016.08.27. 15:07:45

@Szerda Úr: Volt anno egy Tarda blog. Nem volt neked valami közöd hozzá?

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 15:14:03

@pityke8:
nem, de újraindult, illetve valaki egy másik blogon folytatja. tardán az uccso posztban ott van a kommentek között

pityke8 2016.08.27. 15:18:35

@Szerda Úr: Ja,azt láttam. Érdekes,hogy egyik napról a másikra eltűnt nathanp...meg tibi is. Na nem offolom szét a blogot. Szép napot!

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.27. 15:20:01

@pityke8:
hogy őszinte legyek, sztem tibi és nathanp egy és ugyanaz volt. de tibi még egy darabig írogatott. most már ő is hallgat egy ideje

Mr. TrúLáv · http://trulav.blog.hu/ 2016.08.27. 16:13:20

@savrola: Nem tudok veletek értelmesen beszélni. Szerintem azért máshol állunk, más az értékrendszerünk.
Nem az a lényeg, hogy normális vendéggel nem geciskedünk, még szép, ez nem elvárás. Nekem elég sok (anyagi)érdekem fűződött ahhoz, hogy ne balhézzanak a helyemen, pl. nem kell annyi kétajtós szekrény, ami szintén nem annyira vendégcsalogató, én se megyek oda, ahol rendszeresen balhéznak előttem vagy mögöttem a sorban, aztán rámmosolyog a pultos, mert én meg normálisnak nézek ki.

Ez a kis nyikhaj Mr. Szerda a pénzért van ott pultozni és pont úgy leszarja a munkáját mint ahogy annó a tanulást. Ezért tart itt. Ezért rekedt meg egy (nem kicsit) passzív-agresszív szinten.
Aki nem mellékesen, biztosan piázik is kicsit a pultban, amitől belőle is kijön valamiféle állati természet.
Annyit nem iszik, hogy beboruljon a pultba, de szerintem erre is volt már példa egy-egy buli végefele.
Meg hát kokainozik is, legalábbis ezt írta. Azért az sem olcsó, le kell csippenteni mindenhonnan egy kicsit.
Hosszútávon pedig kokaintól is agresszív leszel, főleg a pultban, amikor tényleg valami részeg idióta betalál.
4-5 csíkkal az orromban, közben piázva én is belennék pöccenve keményen. :D
De Mr. Wednesday valamiféle kokain-, talán fű-, talán MDMA- és alkoholmámorból felébredve rájöhet, hogy vele basztak ki az este megnit; -Hiszen dolgozott, kapott egy rakás pénzt megint, meg még be is húzott pár mocsokrészeg külföldit vagy/és magyart.
-Lesz pénz csíkra is.

De másnapra csak túlél, mert megint vesz kokaint, megy dolgozni, kezdi a mókuskereket előről, ki tudja hány éve. Én is be lennék pöccenve rendesen, már ha csak arra a sok bunkókra gondolok akikel szembesodort az élet.
Vendéglátosként biztos vágjátok.
Még szinte józan a csávó. De már piáztak. három csajjal jön, pörög az Audi kulcsa. Meg majd jön még 2 csaj, meg három haverja. És akkor rendel, pénzköteg a kezében, kirakja a pultra az Audi kulcs mellé, a bicskakulcs nyitva, és odatámaszkodik a pulthoz.
Rád se néz, mintha ott se lennél, de érzékeli, hogy a rendelésére vársz, megkérdezi a brancsot: "Akkor mit isztok? Viszkikóla mindenkinek!"
A csajok redbullal kapják.
Aztán odavág egy köteg pénzt. "Köszi".
És elmegy.
Én meg arra gondoltam, hogy de mocskos szarúl ítéltem meg.
Ittak keményen, leültek hátul, nem zavartak senkit. Egy idő után duplán itták a whisky-t. Jöttek még páran. Összesen 12 ember volt és duplaannyi forgalmat csináltak mint az összes többi ember. És hajnalig ott voltak. A végén már velük buliztunk. Sose kérdezték mennyi a számla. Odatették a többszörsét és megköszönték.
De én végig fasza voltam. Előítéleteim is voltak, de laza voltam. Imádtam embereket kiszolgálni és jól is csináltam. Simán lenyeltem a bunkónak tűnő rendelését, a szemem sem rebbent. Én ilyenkor még több piát is adtam, hogy "igen, akkor nesze, legalább kapj egy rendes adagot".

Egy szó mint száz, merőben más pozícióból nézzük a dolgokat, én magamnak dolgoztam és közben szórakoztam(ittam én is mindig), leszartam a világot.

Szerda Úrat a világ szarja le.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.08.27. 16:15:11

A posztban nagyon sok az igazság, sok ilyen vendéggel találkozni mindenhol.
Viszont a nem vendéglátósoknál jogosan bicskanyitógató a túlárazott italok mellett elvárt 30-40%-os borravaló emlegetése.

Horváth MarScell 2016.08.27. 17:29:05

Nagyon nagy kar volt beallnom egy evre a vendeglatasba, mert olyan szinten meggyuloltem az embereket, hogy egy "lesz"-ért legszivesebben osszetornem az orrat a kedves vendegnek, egy "aggyá" jellegu dologert pedig szerintem villamosszek jarna, azzel demonstralva a tarsadalomnak, hogy "kapjatok mar eszbe, hogy viselkedtek egymassal?!". Ahhoz, hogy "lesz" ahhoz a pultos nem kell. Hogy hamarosan tel lesz, az is majd csak ugy lesz, ahhoz sem kell senkinek a kozbenjarasa. De! Ha te ehes/szomjas vagy, es azt varod, hogy o teged kiszolgaljon, ARRA KERD MEG, mert nem a nyelvéért fizetsz, hogy a seggedbe dugja, hanem az etelert/italert amit elfogyasztasz!!! Leginkabb az idosebbekre haragszom, akik igy rendelnek, mert ok peldaik a fiatalabb generacionak, es kulonben is hatvan ev alatt mem sikerult megtanulnk kerni? Akkor ne jarj emberek koze... Es egyebkent a vilagon a legegyszerubb dolog, es jol esik a vendeglatosoknak: Szia! Kérek egy...

Gabor4554 2016.08.27. 17:53:25

Én is leírom a megjegyzésemet nem mintha lenne értelme, de most miért pont én ne tegyem meg. Az igazság valahol az itt leírt vélemények között van félúton. Szerintem a "lesz" és az "aggyá" között is van különbség... Egyik sem elegáns, ahogy az sem, hogy "jónapot!" De mit vártok ha a tévéből is ez folyik és valljuk be ezek a helyek nem a többdiplomás illemtanárok gyülekezőhelyei. Meg kell adni a kölcsönös tiszteletet egymásnak és kész. Azért azt ne felejtsük el, hogy a vendég fizet az italért és ne kelljen már neki még hajbókolni a pultos úr előtt, hogy megkapja azt a minőséget amit a tescoban is megkap ráadásul az ottani árak többszöröséért és még jattot is adjon mert az jár!

2016.08.27. 20:07:54

Megjegyzés!: egy darab külföldiről sem szólt egy betűnyit sem, ergo ...?! miért sem?

a nagylevin 2016.08.28. 08:19:17

Szoktam olvasni a bejegyzéseidet, leírsz életszerű helyzeteket... jókat rötyögök rajta. Ez az írás most nem jött át. Alapvetően a szakmánk arról szól, hogy kiszolgáljuk a vendégeket, hogy ők is és lehetőleg mi is jól érezzük magunkat. Akármilyenek a vendégek, nekünk a helyén kell kezelni, nem a nagy büdös "pincér öntudatot" villogtatni. A munkánk része. Nem ismerlek személyesen, Ahogy az írásaidból kiderül nem vagy sikeres vendéglátós....talán nem is csoda.
"Az a felszolgáló, aki nem tud mosolyogni, legyen inkább vendég." - lehet hogy hallottad már
Azért várom a következő írásodat.....

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.08.28. 21:00:39

@a nagylevin:
tudod, igazad van, nem vagyok jó vendéglátós. a blog neve pontosan ezért vendéghányás. igyekszem ezt kellő öniróniával kezelni,

amúgy meg Gundel mondta vala, ez is volt a néhai blog fejlécén, illetve az fb borítóképe is

dr. Gyomor 2016.11.09. 13:55:41

Összességében tökre egyetértek, de egy részt kiragadnék, mégpedig azt amelyikben a biológiai szükségletek kielégítéséről írsz. Én tisztában vagyok vele, hogy mennyire prosztó dolog így intézni, ahogyan írod is, de legalább annyira prosztó megszívatni valakit akinek semmit sem tudsz a hátteréről. Szenvedhet irritábilis bél szindrómában, collitis ulcerosában, vagy akár csak simán érzékenyebb a gyomra és van rá egy fogadásom, hogy Te is voltál már úgy, hogy nem volt megállás, menni kellett. Erre Te meg kvázi elérted, hogy szaros legyen az egyetlen nadrágja és abban legyen kénytelen hazamenni. Értem, hogy a többségnek nincs semmi baja az emésztésével, csak simán egy igénytelen prosztó féreg, de kérdés, hogy aki így intézi annak van-e választása.

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2016.11.10. 09:00:44

@dr. Gyomor:
persze, mindig lehetnek ténylegesen para helyzetek, amikor a megszívatott ember akár tényleg beteg, rászorult, vagy ilyesmi. efelől az sem mentség, h én azt hittem, h pisil, nem azt, hogy kulázik. és itt hozzácsatolnám azt, hogy ha valaki tényleg beteg, komoly baja van, az egy felvillanó vakura, nem felugrik és szalad mint aki rosszat csinált.
süti beállítások módosítása