Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szíveslátás, vendéghányás...

Szíveslátás, vendéghányás...

Egy NER lovag naplója - taníts politikust facebookozni

2018. november 13. - Szerda Úr

Azt mondják, hogy megfelelő felkészültséggel egy csimpánzt is meg lehet tanítani a jelbeszédre. Persze azt nem teszik hozzá, hogy az ilyesfajta feladathoz olyan előképzettség dívik, ami feltételez egyfajta hozzáértést és az sem hátrány, ha a csimpánz megfelelően intelligens. Ugyanígy vagyok mai napig azzal, mikor felmerül a téma, hogy politikust kell facebookra oktatnom. Inkább választanám a csimpánzt. 

no_image_available.jpg

Hivatalba lépésem első negyedévében már elég fontos platform volt a Facebook a magyar üzleti érában. 2011-ről, 2012-re viszont globálisan is duplájára nőtt a Facebook felhasználók száma (forrás), így természetesen a politika sem akart kimaradni belőle. Nehéz egy technokrata korban visszaidézni bizonyos évek technikai színvonalát, hiszen olyan gyorsan változnak a dolgok, hogy egy-egy feature-re már nem is emlékszünk. Azért teszek egy próbát. 

2010-ben az uralkodó közösségi média még az iwiw volt (a vidéki emósok myvip-jét max említeni vagyok hajlandó és mindenki gáz aki valaha is ott volt). A fő beszélgetési platform az MSN, a weboldalak, webshopok pedig a bár túl a kezdetlegességen, azért még mindig megrekedtek, a baloldalt menüsör, jobboldalt tartalom szisztémában, ami mobilon sem működött reszponzívan. 2011-ben robbanásszerű változás volt a magyar érában, az emberek megőrültek a facebookért és egyre több cég is komoly jelenlétet igyekezett tartani a közösségi site-on. A politika körülbelül 2012 elején kezdett országos szinten profilképet feltölteni, persze a nagy emberek és pártok központilag azért tessék-lássék módon részt vettek a 2010-es kampányban is. Külön vicces volt akkoriban figyelni ezeket a direkt politikai posztokat, belső körökben mi szarrá röhögtük magunkat az idióta pártvezetéseken, amik hiába nyertek választást, a technokorban pattintott baltával próbáltak érvényesülni. Persze ez sem tartott sokáig. 

2012 elején a polgi is mondogatta, hogy meg kéne nézni ezt a fészbúszkot, mert mindenki mondja, hogy milyen jó. Mélyet sóhajtottam és megkértem a naptárt kezelő kollégát, hogy iktasson be egy két, de inkább három órás timebox-ot, Közösségi média címen. 

Olyan alapdolgokat kellett elmagyaráznom, hogy mi a lájk és megosztás, ami valahol még akár érthető is lenne, ha egy barlangban született hegyizergét oktatnék, de egy fiatalos, magát a város első emberenék mondó ember esetében kicsit illúzióromboló.

És akkor most itt álljunk meg egy picit. A facebook-on az emberek céllal vannak fent. A természetes személyek azért, hogy fikázzák, vagy épp maszturbáljanak egymás képein, a cégek azért, hogy minél több terméküket/szolgáltatásukat eladják, a bloggerek pedig azért, hogy széles körben terjesszék az írásaikat. Nade egy politikus az melyik kategória? Kétlem, hogy bárki nedves bugyival csúszkálna a billentyűzeten egy politikus látványára, terméket is bajosan értékesít, de tulajdonképpen egyiktől sem állunk olyan messze. Ha egy marketing szakember elkezd készíteni egy posztot facebookra, feltezi magában a kérdést, hogy mit akar elérni vele? Mi a cél, mit vár a possztól és hogyan lesz ebből közvetlen, vagy közvetett profit. A politikus is hasonló, legalábbis így kéne működnie, mert alapvetően ő szavazatokra akarja váltani a facebookon szimpátiával kiváltott lájkjait. Na ezzel szemben rengeteg politikus használja a Facebookot hírújságnak, amiből születnek a híres rezsi szilárd megtekint válgoatások. A böszméje. Amúgy azt vágjátok, hogy a vicc még fideszen belül is arat, hogy Német Szilárdot azért tartják, hogy Kósa Lajos okosnak tűnjön? Nem kamuzok, dajcs mondta viktornak, aki majd kiköpte a protkóját a röfögéstől és pontosan olyan képet is vágott hozzá mint a híressé vált képén. Nade elértem a tárgytól. A politikus kezdetben arra használta a facebookot, hogy minden faszomról beszámolt. Ma megtekintettük a piperebocskori szent andrás asszonykórus legújabb kötőtűjét. Ma tiszteletadással emlékeztünk a második világháborúban elhurcolt zsidókért. És erről minimum 20 kép, variációk egy témára. Külön fun-fact, mikor a beszédet teljes egészében be is emeli a poszt fölé. 

De voltak mégsúlyosabb szituk is, mikor a facebook kezelője egyes szám harmadik személyben beszélt magáról, így születtek olyan posztok, hogy asszondja 

Rákosi Mátyás itt: Kossuth Tér
3 órája 
Ma Rákosi elvtárs úr a Magyar Népköztársaság Minisztertanácsának elnöke megtekintette a Kossuth Teret. Nagyon szépnek ítélte. Lájk ha tetszik.

Nem viccelek, ez frankón megtörtént, csak rohadtul nem emlékszem melyik jelentéktelen gombnyomogató paraszt tette, ez ez így ebben formában megjelent a Facebookon. Nagyon szeretnék sokmindent elmondani ezekről a fiaskókról, de sajnos anélkül, hogy az adott terület rám szállna, nem tudom megtenni, de a fenti példából el tudjátok képzelni, hogy egy 50+ -os ember, hogy kezdte el használni a közösségi médiát. Koncentráljunk a tanításra. 

Az első óra azzal telt, hogy el kellett magyaráznom a facebook felépítését, hogy mi az a hírfolyam és ha "üzleti" oldalt hozunk létre, miért nem tudjuk lájkolni azok posztjait akik bekövettek minket. Ezután fél órát kellett győzködnöm a bizottságot, hogy nem lehet a saját facebook oldalunkon betűtípust váltani. Nem lehet - de igen lehet, a lányomnak a telefonján is tök más betűk vannak. Ilyen jellegű érvekkel kellett harcolnom és elmagyaráznom, hogy mi a kliensoldali megjelenítés. 

A következő fejezet a borítókép kiválasztása volt, amely sarkallatos kérdése lett az egész beszélgetésnek. Politikusként használható profilképet nem volt nagy truváj összeszedni, de a borítókép az konkrétan kétszer negyvenöt perc-es bizottsági ülésre hasonlított ahol a kommunikációs és pr iroda, a nemzetközi kapcsolatokért felelős alpolgival kiegészítve pro-kontra érveket gyűjtött a gyerekkel mosolygós természetben kirándulós és a városkép panoráma fotókon. Hosszasan ecsetelték a gyerekkekel pózolós kép társadalmi hatását, amely a felelősségtudatot hivatott szimbolizálni, de a városkép patrióta elkötelezettségén is sokáig ment a vita. Végül egy sárga fidesz felirat lett. Bumm. 

Jött a követőbázis kérdése. Hogyan lesz egy 0 like-os facebook oldalból kritikus mértékű követőbázis? Hát úgy bazmeg, hogy a kabinet mindenkenek ír egy rövid üzenetet, amelyben arra kéri kedves ismerőseiket, hogy kövessék be polgármester úrt. És itt most nem választható opcióról beszélünk, amit a seggnyalók jópontkra válthatnak, hanem kötelezően kiadott feladatnak. Ha ez egy gazdasági tevékenységet végző cég lenne, akkor úgy basznák rá az ajtót az MLM kommandósok, hogy a forever adná a másikat, de mivel itt mindenki meggyőződéses, tisztességes kerestyén jobboldali, így erről szó sem lehet. 

Szóval írtuk az üzeneteket azoknak az ismerősöknek, akik ha nem is követik be az oldalt, legalább a hétvégi kocsmázáson megejtett cifrabeszédű lebaszás után nem hozzák fel többet a dolgot. Az egyik kolléga távoli rokonoknak küldözgette el, de volt olyan srác is aki kamuprofilokat hozott létre, hogy teljesítse a kvótát. A régi facebook specialisták szokták mondani, hogy az első 500 ember a kritikus. Ha az megvan onnantól, a dolog tud önjáró lenni, ha megfelelő a tartalom. Szerencsére egy városvezető politikus esetében ez így lett, de nem azért mert jókat posztoltunk, hanem mert a választópolgárok egy olyan kommunikációs csatornát véltek felfedezni benne, amit mi a göndör-szőrős hátunk közepére sem kívántunk; minden apró-cseprő dolgot itt jelentettek be. Nagyobb szarba nyúltunk, mint amit rezsi-szilárd és megboldogult torgyán egy közös pacalozással együtt képes lenne abszolválni. 

Az emberek azt gondolták, hogy a profil mögött a polgi ül, nem pedig, hogy egy kiszervezett feladatot teljesítő, hobbiblogger, trash-lover akkor még kezdő kokainista fog majd válaszolni. Lett is ebből baj, nem is kevés. Elsőre csak a nyugger nagymamák, akik 2012-ben még szerencsére kevesen voltak, kezdtek el írogatni, hogy jajj polgikám ki kéne már vágni eztet a fát itten, meg le kéne kaszálni a füvet, el kéne kotorni a havat az utcából, szóval tipik proli panaszok érkeztek, amikre a válaszaink hatalmas mennyiségű időt őröltek fel. 

Volt ugyanis a polginak egy heppje, hogy semmilyen válasz nem mehet ki az irodából, amit ne személyesen okézott volna le. Mivel napi egy órát nem tudtunk ráfordítani arra, hogy a facebook üzeneteket válaszolgassuk meg szinkronban, ezért a hivatalok leggányabb és legpazarlóbb módjával oldottuk meg a dolgot; mindent kinyomtattunk. Komolyan bazmeg, a polgi ahelyett, hogy belépett volna a rendszerbe és tulajdon két kezével bepötyögte volna a választ, elvárta, hogy minden nap este 7ig beérkezett üzeneteket egyenként a4-es lapra nyomtatva, ledossziézva adjuk le, másnapra pedig ő remegős kézzel írt válaszban leadta az ukázt, amit vihettünk fel gépre. 21. századi technológia, fckyeah! 

Persze pár hét után a polgi is belátta, hogy nem válaszolhatja meg ő az összes rajongói levelet, ezért szabad kezet kaptunk. A nénikéket, meg azokat akik ilyen mindenféle apró faszsággal jöttek, jól elküldtünk a picsába (nemám, csak a megfelelő hadosztályhoz, favágást a kersztéknek, hókotrást meg a gondnokságnak), akik ilyen mizu polgi, üziket dobtak simán ignoráltuk, akik pedig komoly kérdést tettek fel, azoknál maradt a kinyomtatás. Napi 30-ra redukáltuk le így a kinyomtatandó a4-esek számát. 

A posztok számát a polgi napi háromban határozta meg, kivételt ezalól a hétvége jelentett. Meg kell mutatni, hogy itt folyik a munka, mondogatta, de nem értette meg, hogy nem vagyunk baszatlan tiniribancok akiknek lájk kell, hanem értelmes posztokat kéne feltöltenünk arról, hogy a város hogyan fejlődik. Szerinte az is fejlődés, hogy fejet hajtunk valami ixezer évvel ezelőtt meghalt ember szobránál és amúgy is nézzem csak meg, a Pástiné Juci néni is kommentelt, meg a Tomor Béla bácsi is belájkolta. Valóban fokmérő egy 80 és a halál közötti ember lájkja egy poszton, aki a következő választást sem éri meg. No ne értsetek félre, nem mindenáron a 60+os emberek kivégzése a célom, de politikai tanácsadóként szerettem volna eredményt elérni, méghozzá ezt olyan módon, hogy kimutatható legyen, hogy a facebookba rakott munka a szavazócetliken is meglátszódik. És bárhogy osztunk-szorzunk ez nem az ősfideszes nyuggereken fog meglátszódni, akik akkor is a pártra szavaznának, ha viktor és putyin a moszkva téren rendezne meleg bukkake partit. 

A facebook oldal viszont nem nagyon akart 600-700 követő fölé menni (itt még 2012 elejét írjuk, mikor csak a magyar fiatalság 90%-lett egyik hónapról másikra fb felhasználó, az öregekre még várni kellett egy bő évet) szóval ki kellett valamit találni a multi-level-marketingen kívül, mert a polgi feje kezdett olyan lenni, mint a szaffiban a főgonoszé, aztán annyit nem fizetnek, hogy még a gőzt is eresztgessük belőle, így elő kellett állni egy ötlettel.

Természetesen Facebookhoz értő ember első tanácsa az, hogy hirdessünk. Teljesen logikus, célzottan lehet olyan érdeklődési kört elérni, amely számunkra releváns (most arról ne beszéljünk, hogy ez mennyire nem működik magyarisztánban). De erre jön Polgi, hogy az nem jó, hiszen a facebooknak az a lényege az offline médával szemben, hogy ingyen van. (Szerencsétlen.) Úgyhogy a régi kispolgári körös időkből előkukázott nagysasszonyok, üzleturak akik már a 2010-es nagy győzelem után hirtelen fókuszba kerültek, kapták is az első feladatukat, miszerint osztogatni kell a polgármester posztjait, hogy minél több emberhez eljusson. Igen ám, okos ember az összes politkus, mert számokat szorozni egymással nagyon tudnak, de az már ritkán jut el a tudatukig, hogy egy városban, ahol az emberek viszonylag szűk kört írnak le, hiába osztogatják ugyanaozk a demográfiai csoportok ugyanazt a posztot, a beltenyészeten kívül nem sok új helyre fog elkerülni a kívánt információ. 

Hiába magyaráztam, hiába vesztegettünk el vele három hónapot, mikor még mindig csak +100-al nőtt a kedvelések száma, a polgi elkezdte érezni, hogy tán lehet valami igazság a mondandómban. Hirdessünk. Igen ám, de ez nem is olyan egyszerű. Először is a facebook hirdetése bár ad számlát, de a hivatal jogászai körülbelül három hétig tanakodtak rajta, hogy ezt hogyan számolják el. Még egy nemzetközi közgazdászt is meghívtak, hogy segítsen eligazodni rajta, amikor is, az városi Fidesz vezető el nem küldött mindenkit a vérvörös kommunista kurva anyjába, hogy hogy lehet mindenki ekkora gyökér, hogy pártköltést a hivatalban akar elszámolni. Hát egy év sem kell és már is azt akarjuk, hogy minket is tolvajnak bélyegezzenek? - tette fel a költői kérdést, az igen agresszív, ám kétségkívül legintelligensebb figura a szervezetben. Persze azt már most elárulom, hogy négy év kellett ehhez, de akkor még ez nem számított. A vége az lett, hogy a Fidesz sem tudta elszámolni a pénzt, így feketén ki lett fizetve a polgi dombornyomott kártyájáról leszedett két kiló, amiből igen hamar 10-ezres nagyságrendű, helyi követőbázist építettünk fel. 

vendeghanyas_patreon_big.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vendeghanyas.blog.hu/api/trackback/id/tr514369625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NewInsights 2018.11.13. 17:33:54

Ezt a kinyomtatós dolgot el sem hinném, ha nem magam tapasztaltam volna személyesen egy nem is épp kicsi multinál, ahol MINDEN emailt - az utolsó piszlicsáré hírlevéltől kezdve egy fontos felkérésig - az asszisztens nyomtatva ad át az igazgatónak. És nyakunkon 2019. Valahol a magyar nép előző életében / bolygóján hód lehetett, mert nagyon ragaszkodunk a papírhoz!

szepipiktor 2018.11.14. 08:56:12

Az Facebook káros, ahogy az iwiw is egy degenerált korosztály kommunikáció-póttléka volt csupán.
De elég nevetséges, hogy a hazaz "elit" akkor csodálkozik rá a Facebookra, amikor a világon beindult a tudatos leépülése. Amikor a gondolkozó tömeg végre belátja, a magamutogatás-alapú posztolgatások valójában a saját életüket kocsosítja és egy üzleti körnek biztosít sok milliárd dolláros ingyenpénzt...
Persze a politikus célközönsége a buta, debil, 1 bites faék garnitúra, nekik még működni fog ez a vonal.
Ugyanakkor látjuk a momemtum, meg az lmp-féléken is - akik pedig nem online-lúzerek -, hogy milyen primitívvé zuhant a retorikájuk. Ha a debill mamutok - mszp, dk, fidesz - emberkéire gondolok, akkor ez még alacsonyabb szint...
.
Gyakorlatilag a Facebook a falusi hirdetőtáblka a főréi buszmegállóban, a celtiket egymásra ragasztják és a tegnapiak már fel sem lelehetők.
Ez lenne a politikai retorika jövője??????

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.11.14. 09:52:14

Remek poszt volt. Én ugyan bloggerként sem csatornáztam be a blogomat a facebookba -linkhegyekkel alátámasztott érvrendszerem van erre- de az kétségtelen, hogy modern korunkban van abban bizonyos ráció, ha egy adott személy/település/cég stb. felkapaszkodik erre a vezető nélküli vonatra...bár erősen kétlem, hogy a tényleges haszon összehasonlítható a károkkal, amit ennek a közösségi médiának nevezett szörnyhálózatnak az igénybevétele okoz.

A poszt minden sorában ráismertem a Nagykovácsi valóságra, azzal az egy apró különbséggel, hogy nálunk 2016-ban lett csak facebook oldala az önkormányzatnak, ami sokat elmond a város-vidék kapcsolatról, pedig Nagykovácsi nem az a kimondottan elmaradott Tökörnyeröszögebesence-alsó, ahol a falu a kihalás szélén tántorog és a kilátástalanság felzabálta már a múltat, jelent, jövőt.

"...hanem mert a választópolgárok egy olyan kommunikációs csatornát véltek felfedezni benne, amit mi a göndör-szőrős hátunk közepére sem kívántunk; minden apró-cseprő dolgot itt jelentettek be. Nagyobb szarba nyúltunk, mint amit rezsi-szilárd és megboldogult torgyán egy közös pacalozással együtt képes lenne abszolválni.

Az emberek azt gondolták, hogy a profil mögött a polgi ül, nem pedig, hogy egy kiszervezett feladatot teljesítő, hobbiblogger, trash-lover akkor még kezdő kokainista fog majd válaszolni. Lett is ebből baj, nem is kevés. Elsőre csak a nyugger nagymamák, akik 2012-ben még szerencsére kevesen voltak, kezdtek el írogatni, hogy jajj polgikám ki kéne már vágni eztet a fát itten, meg le kéne kaszálni a füvet, el kéne kotorni a havat az utcából, szóval tipik proli panaszok érkeztek, amikre a válaszaink hatalmas mennyiségű időt őröltek fel."

:-))) Mert a világ mindig ugyanolyan volt, és mindig ugyanolyan lesz.

Garmadával tudnám idézni a Nagykovácsi Önkormányzat fb oldaláról azokat a bejegyzéseket, amelyben a polgárok ilyen ügyekkel bombázzák(mai napig) és bombázták az oldalt, miközben a moderátor/hivatali kommunikációra ráállított zsoldos állandóan arra kéri őket, hogy ezt ne itt tegyék, hanem az illetékesnél. Azért az önkormányzatnak már lehetett erről valami rossz sejtése, és 2016-ban, az fb oldal elindulásakor is felhívta erre a figyelmet...nulla sikerrel.

Az utolsó két sort kell elolvasni az örömhírben. :-))))

nagykovacsi.hu/hirek/kovessenek-bennunket-a-facebookon-is

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.11.14. 10:10:35

Azt kölön megjegyzésként fűzöm be, hogy miközben a Nagykovácsi Önkormányzat egészen 2016-ig egyetlen lépést sem tett a facebook felé, (kivéve a véres választási kampány hajrájában 2014-ben, de akkor is csak a régi polgármester hívei) a településen működő civil média legkomolyabb szereplője -az azóta felszámolt nagykovacsi.net Civil Közösségi Hírportál -négy éven keresztül, 2010-2014 között erről a platformról támadta és őrölte fel az önkormányzatot: elvileg tehát a helyi politika erőinek látniuk kellett volna, hogy milyen erő lakozik ebben, de még így sem történt semmi. Miközben a polgárok százszámra léptek be a facebookra, -részben a hírportál fb jelenléte miatti aktivitás okán- a falu vezetése/képviselői námán figyelték, ahogy a gyarapodó civil facebook közösség kibontja alóluk a bástyát. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy te valószínűleg -e tekintetben legalább is- egy elég rugalmas bandához kerültél, mert ők legalább megértették a politikai kényszer és az idők szavát. Az már a történet-sava borsa, hogy ezek után a gyakorlatilag kiprinteltétek az internetet...ezen a térdem csapkodtam a röhögéstől. Ezen is. Csodálatos. Na, nálunk ilyen azért nem volt és nincs...vagy legalább is nem tudok róla, de most elgondolkodtattál, hogy utána kéne nézni valahogy. Jó poszt anyag lenne, ha mégis. :-)))

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.11.14. 10:13:22

@NewInsights: Egy multinál? Ez durva. :-))) Ennyit a rációról,...és nem mellesleg az erdőkről és a környezetvédelemről.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.11.14. 10:44:44

@NewInsights: A távol-keleten dolgozó Karandash szerint a távol-keletiek még inkább. Számos kommentben mesélt erről. Azt én is olvastam, hogy a kb. 1500 milliárd jen japán lakossági megtakarítás közel fele otthon pihen papírpénz formájában. A japók imádják a kisebb-nagyobb széfeket.

Kelemanus 2018.11.14. 13:04:04

Dolgoztam polgarmesteri hivatalban.
A polgi nem tudta megérteni hogy nem tudom neki megmondani ki ír a honlapon a vendégkönyvbe “moka43” (vagyvalami ilyesmi) emailcimen.
Nem ertette meg hogy e fölött nincs hatalma. Majd felrobbant, hogy nem lehet ezeket kideriteni.

sírjatok 2018.11.14. 13:55:25

@zord íjász: "Az már a történet-sava borsa, hogy ezek után a gyakorlatilag kiprinteltétek az internetet."

Ennél már csak az a viccesebb, mikor ugyanezt 2018-ban csinálta az ellenzék.

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2018.11.14. 14:03:16

@sírjatok:
a fidesz még mst is csinálja, a lendvay utcában kubatov így kéri. kérdezz csak utána.. :D

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2018.11.14. 15:07:49

@zord íjász: tényleg meglepődsz ezen? :) Legyen multi, állami cég, közigazgatás, tökmindegy, hisz mindenhol az az ostoba, (pozitív) változásra alkalmatlan átlagállampógár dolgozik, aki társadalmunk gerincét adja. Sajnos...

Túl sok felhasználó 2018.11.14. 15:30:26

Ez volt az első poszt, amit itt olvastam, de mindjárt olvasom a többit is. Remélem, nem fogok csalódni.

rugalmacska 2018.11.14. 19:03:00

Szerda Ur, megtenned, hogy beszamozod ezket a posztokat? Nagyon vartam az uj posztot, de nem vettem eszre, hogy mar van, mert nem volt szamozas. Arrol nem is beszelve, hogy ha valaki visszamenoleg akarja olvasni a sztorikat el fog veszni a posztok kozott.

papierusz 2018.11.21. 12:20:20

Mi van Szerda Úr: Már le is kapcsolt a NER?

futyi 2018.11.26. 03:20:21

Ja, hamar elvitték...

MasterIntruder 2018.11.27. 15:50:53

Hol az új kontent báßtya? :P
süti beállítások módosítása