Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szíveslátás, vendéghányás...

Szíveslátás, vendéghányás...

tiküldtétek - magyar megrendezett reality

2015. július 24. - Szerda Úr

Kaptam ma levelet, ami még bennem is felbaszta a metilt! Olvassátok!

20130805gordon-ramsay.jpg

Kora nyáron megjelent a munkahelyemen Jancsi és Juliska az egyik kereskedelmi csatornától, vagy XY media grouptól, nem tudom pontosan.
Elkezdtek fényképezni, beszéltek hosszasan a főnök feleségével, majd távoztak. Minket, személyzetet szarba se vettek, még annyira sem, hogy sziasztok!
Pár nap múlvaelkezdték csepegtetni az infót: benne leszünk a népszerű magyar (gordon ramsay utánzat) gastro-realityben. Gyorsan fel a netre, rákerestünk az ominózus műsorra. Ott, akkor le is hervadt a mosoly az arcomról. Mondanom sem kell, az egész brigád ellenezte az akciót, de nem volt mit tenni. Elhangzott a  főnökség előtt a varázs szó: ingyen kaptok....
El lett döntve minden a csapat megkérdezése nélkül.
Egy gyönyörű, verőfényes májusi nap virradt. Ráadásul vasárnap. Nem értem miért a vasárnapi ebéd kellős közepén kell ezt felvenni. Annyi vendég volt hogy leszoptuk magunkat. Közben kerülgetni kellett a lámpákat és a kamerákat. A fél étterem el volt barikádozva, es még kitalálták, hogy "most ne gyertek be a pultba egy kicsit!"
Kicsit fél óráig. A vendég meg hadd várja az italát. A kedves vendégek meg tódultak befelé, nagymamák és nagypapák jöttek borjúlábat zabálni. Fiatalok tolták be a cadillac méretű babakocsikat. Megteltünk. Késő délutánig ment az ebéd, utána tudtunk volna szusszanni meg kajálni, de a tévéseknek kellett bohóckodni.
Aznap kicsit meghaltunk.
Majd következett három nap zárvatartás, ami ugye a fizetésen is meglátszott.
Az étterem nem kapta meg a beígért INGYEN gépeket, növényeket, a szponzorok visszaléptek állítólag.
Kaptunk viszont rongyokat a függönyeink helyett. És az asztalokra is dobtak valami selejtrongyot az abroszaink helyére. A falakat összemázolták, mintha nagycsoportos óvodások  festettek volna felügyelet nélkül. A plafon keréktárcsa-ezüst színű lett. Nagyon impozáns.
Az egy dolog hogy a műsor séfje, köcsögösködött. Ez a dolga. Szegény fiú eladta a lelkét az ördögnek. Nem hibáztathatom. Tán én is erre vetemednék, ha egyszer csak derogálna, hogy az évekig tanult kétkezi munkámból éljek meg.
Visszakanyarodván a témára, ha lett volna választási lehetőségem,  inkább azt mondtam volna, hogy köszi nem. Nem akarok a tévében benne lenni.
Be próbálkoztam egyébként. Az orrom alá dugták a szerződést: beleegyezek hogy szerepelek, stb. Ha bárkinek ledrótozom, mi történt, fizetnem kell egy millát. Ha megjelenek másik tv csatornán, 1 milla. Még sorolhatnám.
Megkérdeztem a srácot, mi van, ha nem akarok szerepelni egy ilyen műsorban.
-Milyen műsorban? -kérdezte -Hogy érted ezt?
Olyan ártatlanság volt a hangjában, mintha nem értené.
Volt pedig kész válaszom: egy ilyen ruppótlan csatorna kétfilléres realityjében. Amit akkor is tovább léptet az egyszeri ember, ha éppen nincs reklám.
Aztán bekérdeztem, mi van ha nem írom alá. Finom hangon azt válaszolta, nem tudnak itt kerülgetni engem egész nap, hogy gondolom.
Választhattam, hogy máról holnapra nincs munkám, vagy hülyét csinálnak belőlem országosan.
Én hülye meg vidáman, jó kedvvel álltam neki.
A műsorban úgy lett lekomunikálva, hogy szegény étterem a csőd szélén áll, vasárnap délben üres. És mutatták a nyitás előtti felvételeket. Értik, ugye?
A zárva tartásunk harmadik napjára ütemezték be a nagy megnyitót. Speciális ételsorral. Szerencsere nem vettem részt rajta, de hallottam, hogy a kutyát se érdekelte.
Igazságtalannak érzem a történteket. Mert egyszerű melós ember vagyok, és akkor kuss a nevem?
Mert a két kezem-inkább lábam- munkájából élek. Alárendelt vagyok, és akkor már más tulajdona vagyok?
Vicces, hogy a legnagyobb vesztese ennek távolról sem a mezei pincér és szakács hanem a főnökeim, akik az alkalomra szépen felöltöztek. Még fehér inget is húztak. Aztán néhány mondattal saját magukat egették be. Sok-sok ismerősük és törzsvendégünk előtt....
Meg szegény séfünk (nem a műsoré, hanem az igazi séf), aki már idős, és ezért muszáj volt jó pofát vágnia ehhez.
Egyszer egy vendégünk fogalmazott jól. Azt mondta:
-Szólj a gazdádnak...

A hab a tortán, hogy a műsort le sem adhatták volna, az egyik fél ugyanis még mindig nem írta alá a szerződést.

Remélem jó sokan olvassátok majd kevéssé objektív, érzésekkel teletűzdelt írásomat!

A bejegyzés trackback címe:

https://vendeghanyas.blog.hu/api/trackback/id/tr277651430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Verucska 2015.07.24. 20:39:46

és azért nem perelhet vagy valamit nem tehet az étterem főnök, hogy lejáratták a helyet a "vasárnap üres" dumával, miközben felvételeik vannak arról, hogy ömlött be a jónép? de mondjátok már meg milyen műsor ez meg hol megy ? :D

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2015.07.25. 11:30:57

@Mr.Verucska:

ezek a tévék olyan szerződést íratnak alá, hogy esélyed sincs perelni, ha mégis van, az ügyvédeik felmossák veled a padlót. Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy érdemes olyan helyen dolgozni ahol, a főnököknek gastro reality-re van szükségük?!

Beerhead 2015.08.01. 00:25:20

Azért teszik meg, mert megtehetik, nem kellett volna aláírni a szerződést, és irány ausztria/németország/hajó/bármi. A Balatonon már egész jól összejött az ellenállás, terjeszteni kell tovább. Több munkáltatómat is elküldtem már ilyen helyzetben a gecibe, és mindig én jártam jól a történet végén.

Taurusz 2015.08.17. 19:49:28

Láttam pár részt belőle, nekem, mint teljesen kívülállónak is baromira felbaszta az agyvizem. Miután a szakács lehúzta a műszakot, még maradjon ott festeni, meg asztalokat rendezni, meg kisfaszom... És meg voltak sértődve, mikor hazament, hogy neki reggel nyitnia kell. Persze, mert a sok tv "egyéniség" meg puszira dolgozik, mi? És barmira kellett nyomni a paypass-t is, mindig "elmaradt" valami, amiért vissza kellett ugrani, de ez még belefért volna, ha nem ennyire erőltetett szar.

Kimblee 2020.05.28. 13:41:18

Ez az a faszom Bereznay Tamás volt nem? Láttam egy két részt, de ezt poffeszkedest en nem birom elviselni. Semmi alázat, tisztelet. Elmennek egy étterembe és "átalakították" az étlapot is és a berendezést is, ami nem is stílusa sem az étteremnek se a környéknek. Nem is értem hogy ez diszfasz miert akart egy Nobu szintű éttermet csinálni egy kisvárosi csárdából ahol 990.- egy menü
süti beállítások módosítása